Máte e-shop a chcete maximalizovat tržby? Vánoce jsou k tomu ten nejlepší čas. Kdy jindy by měly tržby stoupat nahoru, když ne o Vánocích. Pojďme se společně mrknout na to, jak docílit toho, abyste měli své produkty na vánoční shon připraveny.
Obsah
Pokud chcete mít funkční a prodeje schopné produkty, je nutné mít e-shop napojený na dodavatele a mít tak podchycené všechny změny, co se na produktech dějí.. Díky dobrému propojení můžete přenášet zboží, kategorie, fotografie, ceny, sklady a spoustu dalších informací.
Abyste napojení docílili, budete od dodavatele potřebovat nutná data. Obvykle vám dodavatel pošle soubor ve formátu pro ruční import. Standardem dnes již ale je stálá URL s pravidelně aktualizovaným souborem. V první řadě kontaktujte svého dodavatele a zjistěte, jestli má k dispozici feed s informacemi o zboží, který byste mohli napojit na svůj e-shop.
Pokud ho mít nebude, nebojte se obrátit na nás, určitě vymyslíme způsob, jak data od dodavatele automatizovaně získat.
garantujete doručení zboží do Vánoc.
Popisek, včetně základních SEO on-page faktorů (Titulek, vyhledávací dotazy, nadpisy a meta tagy)
Kvalitní a reálné obrázky či fotografie ve více variantách.
Produkt je viditelný na veřejné URL.
Produkt má optimalizovanou cenu.
Máte v pořádku popisné parametry.
Stav produktu - jestli je skladem u vás nebo u dodavatele.
Jste schopni produkt doručit do 3 pracovních dnů.
Součástí výrobku je i produktové video.
Vaším cílem je prodej. Konkrétně vánoční dárek. A tak je dobré své produkty trochu škálovat. Skvěle funguje například to, že na hlavní stránce e-shopu, jsou zmíněné kategorie a bannery - dárky pro ženy, děti, muže, babičku, dědečka nebo maminku.
Skrz tyto bannery a odkazy se zákazník proklikne na výčet vhodných produktů pro vybranou skupinu. Usnadnšte zákazníkovi cestu a nabídnete mu už konkrétní část sortimuntu. Nezapomeňte na anotační text, obrázky nebo průvodce nákupem vánočních dárků a zmínění data aktuálních Vánoc.
Ze svého sortimentu vyberte TOP produkty, které se dle marže, vašeho názoru, ale hlavně statistik budou prodávat lépe a zákazník by o nich měl vědět. Vybírejte produkty, které se v minulosti dobře prodávaly. Toto zboží zvýrazněte na prvních pozicích v dané kategorii.
, která přeceňuje nabídky podle nastavených požadavků. Tato aplikace umí optimalizovat cenu produktů, podle konkrétního konkurenta nebo pozice, omezit výsledné ceny podle stanovených limitů a v neposlední řadě umí diagnostikovat ceny i sortiment.
Jedna z možností je, že si na Heurece vyberete například 3 své konkurenty a následně budete dorovnávat cenu. Podle nich poté zohledníte na svém shopu dostupnost i cenu dopravy. Cílem je optimalizovat cenu s ohledem na vaší marži.
Cenová politika je důležitá a může mít mnoho cílů. O Vánocích doporučujeme se soustředit hlavně na zvýšení obratu s ohledem na zisk. Připravte si plán cen, a to ideálně na celý rok dopředu, nejen na vánoční období.
Můžete sem zařadit například: slevy za brzký nákup, doprava zdarma, slevy při Dušičkách, Black Friday , na Mikuláše, Zelené pondělí, poslední víkend před Vánoci, Silvestr, povánoční výprodeje a podobně.
Slevy mohou mít různý charakter a záleží na vás, jak je pojmete. Může jít třeba o slevu, která zahrnuje dopravu zdarma při prvním nákupu, možnost vrácení produktu zdarma nebo třeba prodloužená záruka zdarma. Při výprodejích se soustřeďte i na vaší marži, zda a jak moc do ní chcete zasáhnout. Zohledněte i další výdaje a potřebu cash flow pro další naskladnění sortimentu.
Každý rád dostává dárky a nejinak to mají i vaši zákazníci. Zkuste jim jako pozornost darovat například diář, stojan na víno, sadu per, hrnek, vzorky vašich produktů, slevové kupóny do vašeho obchodu nebo vzorky produktů, které by si od vás mohl příště zakoupit.
Odškrtli jste si poctivě všechny body? Pokud ne, projeďte tento seznam opětovně řádek po řádku a připravte svůj e-shop na Vánoční nadílku důkladně. Chcete přece zisk, tak nepodceňujte přípravu.
Provozovatelem stránek www.rigoro-tech.cz je Rigoro technologies, s. r. o., IČ 29380553,
člen skupiny Profitak group, s.r.o.
Letošek mi přijde hodně specifický. I když to už je za poslední roky otřepaná fráze. Logistika nebo personální zajištění chodu firmy jsou ledaskde na bolení hlavy. Ostatně to by mohlo být doplnění o myšlenku navíc. Že skladové hospodářství nabývá na vyšším a vyšším významu. Dodací lhůty dodavatelů, spolehlivost termínů dodání a podobně.
Přijde mi dobré, že se na přípravu na TOP sezónu e-commerce díváš z originálního úhlu Vláďo.
Za pochvalu děkuji a i za dobrý bod k doplnění Michale. Popřemýšlím o tom. Faktem je, že už od více klientů jsem slyšel, že kdo na Vánoce nenakoupí nyní, tak v prosinci bude vybírat ze "zbytků", případně nebude vybírat vůbec ?.