Kdy je e-shopař připraven na zavedení automatické cenotvorby

Kdy je e-shopař připraven na cenotvorbu?

Chcete si při nastavování cen na e-shopu ušetřit spoustu času, který můžete věnovat jiným důležitým činnostem? Vsaďte na automatickou cenotvorbu. Poradíme vám, na co se zaměřit předtím, než k automatizaci cenotvorby přistoupíte, abyste z ní vytěžili maximum.

V čem musí mít e-shopař jasno, než s cenotvorbou začne

Nejprve je potřeba se rozhodnout, odkud získáte potřebná data. Pokud si pro automatizaci cenotvorby vyberete například aplikaci Pricing Fox, pravděpodobně jste už dospěli k názoru, že chcete využívat data z Heureky. Tím máte první a nejdůležitější strategický krok za sebou.

  1. Máte aktivní inzerci na Heurece.
  2. Na Heurece existují karty s konkurenčními cenami

V další fázi se vyplatí provést rychlý průzkum trhu, abyste získali lepší přehled o tom, jak si s cenami stojí vaše konkurence.

  1. Ceny konkurence
  2. Ceny za dopravu konkurence
  3. Skladovost
  4. Benefity
  5. Recenze

S analýzou vám pomůže aplikace Pricing Fox, kterou je možné vyzkoušet na 15 dní zdarma. V testovací verzi je možné provést první analýzu konkurenčních cen nebo (ne)správného zařazení jednotlivých produktů na Heurece, což vám usnadní vlastní optimalizaci cen.


Pricing Fox

Jaké další procesy je potřeba mít zvládnuté?

Nyní je potřeba si ujasnit, jakým způsobem budete pracovat s daty, bez kterých se při automatizaci cen neobejdete:

  • Budete data nahrávat přímo do administrace e-shopu, nebo do vybraného účetního systému?
  • V jakém formátu budete data přenášet (CSV, XML)?
  • Pokud některé procesy (například vyhledávání a evidenci konkurenčních cen) provádíte ručně, jak je efektivně zautomatizovat?

Jakou roli hraje při optimalizaci cen zákaznický servis

I když samotné nastavení cen je nepochybně důležité, výši a četnost konverzí ovlivňují i další faktory. Jedním z nich je kvalitní zákaznický servis, který často rozhoduje o tom, zda zákazník nakoupí u vás nebo odejde ke konkurenci.

Prvotřídní zákaznický servis vás odliší od zbytku trhu. Pokud u vás najdou zákazníci veškeré informace, které právě potřebují, snáze si váš e-shop zapamatují nebo u vás nakoupí znovu. Díky tomu už nemusíte pracovat pouze s cenou,

Co by měl splňovat nástroj pro automatizaci cenotvorby

Při výběru aplikace, která vám optimalizaci cen usnadní, je třeba se zaměřit především na její funkčnost. Jinak řečeno, nesmí docházet ke zbytečným výpadkům, aby bylo možné s nástrojem a potřebnými daty pracovat (téměř) za jakékoliv situace.

Velkou výhodou představuje také možnost analyzovat konkurenci nebo získávat i další cenná data o produktech. Ty lze následně využít nejen při samotné úpravě cen na e-shopu; na základě těchto údajů mohou například na obchodním oddělení rozhodnout, kdy a v jakém množství zvolené produkty objednat apod.

Další zajímavá data o produktech:

  • Hodnocení produktu, recenze
  • Náklady na produkt z Heureky, skutečné CPC
  • Dárek, příslušenství

Další výhody aplikace pro automatický pricing

  • Šetří váš čas a náklady na zaměstnance
  • Automaticky stahuje důležitá data
  • Umožňuje získávání dalších informací o produktech

Na co nezapomenout, pokud už máte nástroj vybraný

V případě, že se s aplikací teprve seznamujete, je vhodné se několikrát ujistit, že jste spustili všechny důležité procesy, abyste s daty mohli později bez potíží pracovat.

  1. Máte ve feedu náklady na produkt (náklady neposíláte dál na Heureku)
  2. Máte nastaven dolní limit, aby jste produkty neprodávali pod cenou.
  3. Máte nastaven horní limit, aby jste produkty neprodávali zbytečně draze až se dostanete do souboje s konkurenčním automatem.
  4. Máte zkontrolovaný formát ceny, používáte jako oddělovač ceny tečku, nebo čárku, zaokrouhlujete cenu správně?

Pokud se rozhodnete pro aplikaci Pricing Fox, pomůže vám s prvotním nastavením průvodce, který vám počáteční seznámení s uživatelským rozhraním usnadní. Nebo nás můžete kdykoliv kontaktovat a my vám poradíme, jak postupovat.

Jak na správné spárování produktů

Párování produktů na Heurece možná nepatří mezi nejjednodušší, budete-li však činnosti věnovat dostatek času, nakonec ji zvládnete. Nástroj, který vám práci s produkty výrazně usnadní, je Mergado, s jehož pomocí:

  • Zjistíte, jestli máte u produktů nastaveny stejné kategorie, jaké jsou na Heurece.
  • Zkontrolujete, zda názvy produktů neobsahují nadbytečná slova nebo zakázané znaky.
  • Ověříte, zda jsou technické parametry a údaje o produktech v souladu s pravidly Heureky.

Dalším užitečným programem je Pairing Bear, který je možné využít zejména při párování specifických produktů (například v kategorii Elektro).

Aplikace Pricing Fox umožňuje využít také Diagnostiku, která navede, jak při problémech s párováním produktů postupovat nebo vás včas upozorní na vzniklé nedostatky.

Pár rad na závěr: čemu věnovat pozornost, když se chystáte na automatizaci cenotvorby

  1. Vyzkoušejte veškeré možnosti, které vybraný srovnávač zboží nabízí (například biding).
  2. Testujte různé strategie na různých druzích sortimentu (nastavte kampaně na sezónu, připravte se na výprodej…).
  3. Veškerá nastavení průběžně kontrolujte a vyhodnocujte dosažené výsledky.
  4. V dalším článku vám detailně představíme aplikaci Pricing Fox a poradíme vám, jak ji správně nastavit, abyste dosáhli očekávaných výsledků.

Tak a jsme u konce. V příštím článku se dozvíte, jak na automatickou cenotvorbu pomocí aplikace Pricing Fox - co to vlastně je a co vám přinese? A pokud si stále nevíte rady nebo potřebujete pomoci s nastavením, neváhejte nás kontaktovat.

Nezávazná poptávka

Máte již jasnou představu o tom, jaká data chcete napojit a chcete připravit finanční rozpočet na implementaci? Popište nám přes formulář svoji představu. Můžete nám nahrát i ukázku dat a my vás do 24 hodin kontaktujeme s nabídkou nebo upřesňujícími dotazy.
Líbil se vám článek? Sdílejte ho dál!
Mějte přehled - zaregistrujte si odběr nejen Rigoro novinek, ale i zajímavosti ze světa ecommerce.
18. 2. 2022

Vladimír Trevisan

Víc než 10 let zkušeností s daty v e-commerce Držitel odborných certifikací specialista Mergado a certifikovaný partner Pricing Fox Pracuje s technologiemi jako Google Tag Manager, Google Analytics, Shoptet, E-shop Rychle a dalším
Štítky:   

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.

Mohlo by vás zajímat:

Kdy je e-shopař připraven na zavedení automatické cenotvorby
Kdy je e-shopař připraven na zavedení automatické cenotvorby
Chcete si při nastavování cen na e-shopu ušetřit spoustu času, který můžete věnovat jiným důležitým činnostem? Vsaďte na automatickou cenotvorbu. Poradíme vám, na co se zaměřit předtím, než k automatizaci cenotvorby přistoupíte, abyste z ní vytěžili maximum.
18. 2. 2022Více >
Vše, co by měl každý e-shopař o automatické cenotvorbě vědět
Vše, co by měl každý e-shopař o automatické cenotvorbě vědět
Přemýšlíte nad automatickou cenotvorbou nebo s ní teprve začínáte a nevíte si rady? Připravili jsme si pro vás menší návod, díky kterému zjistíte, zda jste na aktivní cenotvorbu připraveni nebo se vyplatí ještě chvilku počkat.
17. 1. 2022Více >
Návod: Import nákladové ceny do Mergada ze Shoptetu
Návod: Import nákladové ceny do Mergada ze Shoptetu
Proč importovat nákupní ceny do Mergada je jasné. Můžete s nimi pracovat v aktivní cenotvorbě produktů a nebo v biddingu. Připravili jsme si pro vás podrobný návod, jak na to.
10. 1. 2022Více >