Chcete si při nastavování cen na e-shopu ušetřit spoustu času, který můžete věnovat jiným důležitým činnostem? Vsaďte na automatickou cenotvorbu. Poradíme vám, na co se zaměřit předtím, než k automatizaci cenotvorby přistoupíte, abyste z ní vytěžili maximum.
Obsah
Nejprve je potřeba se rozhodnout, odkud získáte potřebná data. Pokud si pro automatizaci cenotvorby vyberete například aplikaci Pricing Fox, pravděpodobně jste už dospěli k názoru, že chcete využívat data z Heureky. Tím máte první a nejdůležitější strategický krok za sebou.
V další fázi se vyplatí provést rychlý průzkum trhu, abyste získali lepší přehled o tom, jak si s cenami stojí vaše konkurence.
S analýzou vám pomůže aplikace Pricing Fox, kterou je možné vyzkoušet na 15 dní zdarma. V testovací verzi je možné provést první analýzu konkurenčních cen nebo (ne)správného zařazení jednotlivých produktů na Heurece, což vám usnadní vlastní optimalizaci cen.
Nyní je potřeba si ujasnit, jakým způsobem budete pracovat s daty, bez kterých se při automatizaci cen neobejdete:
I když samotné nastavení cen je nepochybně důležité, výši a četnost konverzí ovlivňují i další faktory. Jedním z nich je kvalitní zákaznický servis, který často rozhoduje o tom, zda zákazník nakoupí u vás nebo odejde ke konkurenci.
Prvotřídní zákaznický servis vás odliší od zbytku trhu. Pokud u vás najdou zákazníci veškeré informace, které právě potřebují, snáze si váš e-shop zapamatují nebo u vás nakoupí znovu. Díky tomu už nemusíte pracovat pouze s cenou,
Při výběru aplikace, která vám optimalizaci cen usnadní, je třeba se zaměřit především na její funkčnost. Jinak řečeno, nesmí docházet ke zbytečným výpadkům, aby bylo možné s nástrojem a potřebnými daty pracovat (téměř) za jakékoliv situace.
Velkou výhodou představuje také možnost analyzovat konkurenci nebo získávat i další cenná data o produktech. Ty lze následně využít nejen při samotné úpravě cen na e-shopu; na základě těchto údajů mohou například na obchodním oddělení rozhodnout, kdy a v jakém množství zvolené produkty objednat apod.
Další výhody aplikace pro automatický pricing
V případě, že se s aplikací teprve seznamujete, je vhodné se několikrát ujistit, že jste spustili všechny důležité procesy, abyste s daty mohli později bez potíží pracovat.
Pokud se rozhodnete pro aplikaci Pricing Fox, pomůže vám s prvotním nastavením průvodce, který vám počáteční seznámení s uživatelským rozhraním usnadní. Nebo nás můžete kdykoliv kontaktovat a my vám poradíme, jak postupovat.
Párování produktů na Heurece možná nepatří mezi nejjednodušší, budete-li však činnosti věnovat dostatek času, nakonec ji zvládnete. Nástroj, který vám práci s produkty výrazně usnadní, je Mergado, s jehož pomocí:
Dalším užitečným programem je Pairing Bear, který je možné využít zejména při párování specifických produktů (například v kategorii Elektro).
Aplikace Pricing Fox umožňuje využít také Diagnostiku, která navede, jak při problémech s párováním produktů postupovat nebo vás včas upozorní na vzniklé nedostatky.
Tak a jsme u konce. V příštím článku se dozvíte, jak na automatickou cenotvorbu pomocí aplikace Pricing Fox - co to vlastně je a co vám přinese? A pokud si stále nevíte rady nebo potřebujete pomoci s nastavením, neváhejte nás kontaktovat.
Provozovatelem stránek www.rigoro-tech.cz je Rigoro technologies, s. r. o., IČ 29380553,
člen skupiny Profitak group, s.r.o.