Přemýšlíte nad automatickou cenotvorbou nebo s ní teprve začínáte a nevíte si rady? Připravili jsme si pro vás menší návod, díky kterému zjistíte, zda jste na aktivní cenotvorbu připraveni nebo se vyplatí ještě chvilku počkat.
Obsah
Každý, kdo se rozhodne si založit e-shop, by měl o cenotvorbě přemýšlet ještě před začátkem podnikání. Pokud se tak nestane, nevadí. Na správné nastavení cenotvorby se lze zaměřit i v průběhu podnikání.
,,Cenotvorba představuje pro spoustu e-shopařů tenký led. Spousta z nich se bojí, že jí špatně nastaví a přijdou o tržby či zákazníky.”
Jestli jste na cenotvorbu připravení se dá zjistit prostřednictvím několika jednoduchých otázek. Patří mezi ně například:
Pokud jste si na všechny otázky odpověděli ano, tak se můžete do aktivní cenotvorby pustit. Pokud nad nějakou odpovědí stále váháte, do cenotvorby se zatím nepouštějte. Zkuste místo toho věnovat ještě trošku času produktu obecně. Zaměřte se na jeho kvalitu, komplexní marketing, SEO, PPC inzerci, vyhledávače zboží, vratky a podobně.
,,Cíl cenotvorby je jednoduchý a jen jeden - a to jsou vyšší tržby.”
Vždy záleží, v jaké fázi se e-shopař právě nachází. Pokud si už o cenotvorbě něco nastudoval a ví, co potřebuje a čeho chce dosáhnout a může hýbat s cenou, může to trvat jen pár dní. V případě, že e-shopař teprve hledá a neví, co chce, může to být otázka i několika měsíců.
Pokud máte zmapovaný tok konkurence na produktové kartě a víte, co od celého procesu očekáváte, máte skvěle nakročeno. Než se ale zcela ponoříme do automatické cenotvorby, je důležité zmínit rozdíl mezi manuální a automatickou cenotvorbou.
,,Aplikace Pricing Fox má výhodu v tom, že poskytuje i spoustu bočních informací. Může získat například data
o diagnostice, o tom, co se děje na kartě, s pozicemi, cenou a konkurentem.”
Jak jsme zmínili na začátku, otázek, které dokáží prozradit, zda jste na nastavení cenotvorby připraveni je několik. Připravili jsme si pro vás menší souhrn 5 otázek.
✅ Ano, nákupní cenu od dodavatele vynásobíme dvěma a je výsledek.
✅ Ano, k nákupní ceně od dodavatele připočteme obchodní přirážku a DPH.
✅ Ne, nemáme strategii a s cenami nepracujeme.
✅ Ne, ceny máme pevné od dodavatele a s cenou nepohneme.
✅ Ano, mám desítky objednávek
✅ Ano, mám stovky objednávek (horní hranice)
✅ Ne, mám jen jednotky objednávek (napřed vyřešte:)
✅ Ano/ne, s cenou si dělám co chci a na trh zavádím nové ojedinělé zboží
✅ Ano/ne, konkurence existuje, znám jí, monitoruji a také znám svůj produkt, stejně jako konkurence.
✅ Ano, u dodavatele.
✅ Ano, sleduji konkurenci ručně, denně, týdně a reaguji na ceny.
✅ Ano, používám vyhledávače zboží a sleduji konkurenci tam.
✅ Ne.
✅ Ano, Heureku mám, ale nevím v jakém stavu
✅ Ano, mám Heureku, je na ní má konkurence a máme společné karty alespoň v 50-60 % případů
✅ Ne
Tak a jsme u konce. V příštím článku se dozvíte, v jaké fázi je e-shop připravený na automatickou cenotvorbu a jaký by měl být další postup. A pokud si stále nevíte rady nebo potřebujete pomoci s nastavením, neváhejte nás kontaktovat.
Provozovatelem stránek www.rigoro-tech.cz je Rigoro technologies, s. r. o., IČ 29380553,
člen skupiny Profitak group, s.r.o.