Návod: Import nákladové ceny do Mergada ze Shoptetu

Import nákladové ceny do Mergada - Rigoro

Importovat nákladovou cenu do Mergada lze provést dvěma způsoby - ručně nebo pomocí samostatného exportu. Proč importovat nákupní ceny do Mergada je jasné. Můžete s nimi pracovat v aktivní cenotvorbě produktů a nebo v biddingu. Připravili jsme si pro vás podrobný návod, jak na to.

1. Import nákupní ceny pomocí dodavatelského feedu

Připravte si export CSV souboru

Nejprve si vyexportujte ze své e-shopové administrace soubor CSV, který bude obsahovat párovací element (nejčastěji ITEM_ID)
a nákupní ceny. Nový export vytvoříte v levém sloupci prostřednictvím export -> typ exportu -> přidat.

Vytvořte si pravidlo

Poté, co budete mít export CSV souboru hotový, je na čase si vytvořit Pravidlo v Mergadu. Klikněte na tlačítko ​„Nové pravidlo“ a poté zvolte výběr ​„Všechny produkty“. V poli ​„Režim mapování“ vyplňte ​„Klíč se přesně shoduje“.

Nezapomeňte nastavit oddělovač polí. Ten si nastavte podle formátu, který máte v CSV souboru. Vytvořené pravidlo si uložte a dejte Aplikovat pravidla. Po dokončení si zkontrolujte, zda jsou ceny správně naimportované, spárované a zda název elementu odpovídá názvu sloupečku v CSV souboru.

Nastavení pravidla v Mergadu - Import datového souboru

Nastavení pravidla - Import datového souboru (pomocí CSV souboru)

Skrývání elementů

Nezapomeňte skrýt nákupní cenu produktu. To uděláte tak, že si v Mergadu v záložce Elementy dáte vyhledat element PURCHASE_PRICE a následně ho skryjete. Tím docílíte toho, že ve výstupním feedu nebudou nákupní ceny viditelné.

Jeden způsob, jak naimportovat nákupní cenu do Mergada máte za sebou. Teď se podíváme na ten druhý.

Import nákupní ceny do již existujícího XML feedu

Připravený CSV soubor můžete do Mergada nahrát ručně, ale já osobně preferuji způsob vložení CSV pomocí URL adresy, tím se celý proces automatizuje. Jak na to se podíváme o pár řádků níž.

Tip na optimalizaci: Stejným způsobem můžete do Mergada importovat i výprodej, novinky nebo akční ceny a další. Myslete ale na to, že musíte nejprve vytvořit nový element se stejným názvem.

Pokud chcete pracovat s marží, biddingem nebo cenotvorbou již v existujícím XML feedu (např. pro Heureku), musíte nejprve připravit Mergado na nový element s nákupní cenou a párování produktů mezi Shoptetem a Mergadem.

Shoptet admin - export

Ukázka exportu v administraci Shoptetu

Vytvořte si nový element <PURCHASEPRICE>

Jak jsme zmiňovali o pár řádků výše, pokud se rozhodnete pro import nákupní ceny do již existujícího XML feedu v Mergadu, musíte si v Mergadu nejprve vytvořit nový element v  se stejným názvem, jako bude obsažený v CSV souboru ze Shoptetu. Ten se  jmenuje "purchasePrice", v Mergadu tedy vytvoříme nový element s názvem <PURCHASEPRICE>.

Jak na to?

  1. V levém menu kliknete na symbol "+" v záložce elementy.
  2. Nový element pojmenujetee "PURCHASEPRICE" a současně s ním vytvoříte i novou proměnnou, abyste zachovali možnost vložit nové nákupní ceny.
  3. Uložíme.
Vytvoření nového elementu PURCHASEPRICE

Vytvoření nového elementu PURCHASEPRICE

Párovací element <CODE>

Možná jste si všimli, že Shoptet používá v administraci trochu jiný tvar ID, než který posílá do XML feedu pro vyhledávače zboží - obsah ale zachovává stejný. Opravte ho tedy na  správný tvar. Určitě nechcete, aby došlo ke změně ITEM_ID přímo v Mergadu, která by vedla k odpárování všech produktů na Heurece. Proto si nejprve vytvořte nový element <CODE>.

Jak vytvořit nový element <CODE>

  1. V levém menu kliknete na symbol "+" v záložce elementy.
  2. Nový element pojmenujeme "CODE" a současně s ním vytvoříme i novou proměnnou, abychom zachovali možnost vložit nové párovací ID.
  3. Dejte uložit.
Vytvoření nového elementu CODE

Vytvoření nového elementu CODE

Úprava párovacího ID

Před úpravou párovacího ID si nejprve pomocí pravidla naplňte nový element 

  1. <CODE> hodnotami ze stávajícího elementu <ITEM_ID>.
  2. Aplikujte pravidla, abyste změny viděli hned a mohli na ně reagovat.
  3. Zjistěte, v čem se liší CODE a ITEM_ID. V našem případě Shoptet používá, jako oddělovač čísel v CODE "/" a v ITEM_ID "_".
  4. Vytvořte pravidlo najít a nahradit.
  5. Regulární výraz může vypadat například takto:
    • Pro políčko najít: "(._.)(_)(.*)".
    • Pro políčko nahradit: "\1/\3".
  6. Pravidlo uložte a dejte aplikovat pravidla.
  7. Zkontrolujte, zda je ID v novém elementu <CODE> stejné jako v CSV souboru na Shoptetu.
Úprava párovacího ID

Úprava párovacího ID

Vytvořte si pravidla

V levém menu zvolíme Pravidla v Mergadu a kliknete na tlačítko ,,Nové pravidlo".Po napsání názvu (Cost Import [párování pomocí CODE]) zvolte výběr ,,Všechny produkty". V poli ,,Režim mapování" vyplňte ,,Klíč se přesně shoduje". Zdroj datového souboru nabízí dvě varianty - Nahrát soubor či Zadat URL. My se zaměříme na možnost nahrání datového souboru prostřednictvím URL adresy, kterou najdete v administraci Shoptetu. Oddělovač polí si nastavte podle formátu použitého v CSV souboru - v našem případě středník. Uložte, aplikujte pravidla a zkontrolujte, zda se nákupní ceny importovaly v pořádku.

Nastavení pravidel v Mergadu

Nastavení pravidla - Import datového souboru (pomocí URL)

Tip: Import nákladové ceny můžete provést i v případě, že využíváte eshop-rychle. Dejte si ale pozor, abyste v produktové kartě měli vyplněné nákupní ceny. Až si tento údaj zkontrolujete, můžete se pustit do importu. Kliknete na import -> hromadný import variant -> vygenerovat aktuální CSV  ->  zvolte možnost nákupní cena -> potvrďte. 

Skrývání elementů

Nákupní ceny jsou pro spoustu e-shopařů poměrně citlivou záležitostí. Proto nezapomeňte skrýt nový element s nákupní cenou
ať své ceny neposíláte do vyhledávačů zboží a neukazujete je všem. Nebojte, aplikovaní pravidla s nákupní cenou vám i po skrytí elementu bude fungovat a vaši práci to nijak neovlivní.

Tak a jsme u konce. Doufáme, že vám návod alespoň trošku pomohl. Pokud stále tápete a nevíte si rady, kontaktujte nás. Rádi vám pomůžeme.

Nezávazná poptávka

Máte již jasnou představu o tom, jaká data chcete napojit a chcete připravit finanční rozpočet na implementaci? Popište nám přes formulář svoji představu. Můžete nám nahrát i ukázku dat a my vás do 24 hodin kontaktujeme s nabídkou nebo upřesňujícími dotazy.
Líbil se vám článek? Sdílejte ho dál!
Mějte přehled - zaregistrujte si odběr nejen Rigoro novinek, ale i zajímavosti ze světa ecommerce.
10. 1. 2022

Vladimír Trevisan

Víc než 10 let zkušeností s daty v e-commerce Držitel odborných certifikací specialista Mergado a certifikovaný partner Pricing Fox Pracuje s technologiemi jako Google Tag Manager, Google Analytics, Shoptet, E-shop Rychle a dalším
Štítky:   

Mohlo by vás zajímat:

Specialista produktových integrací v e-commerce
Specialista produktových integrací v e-commerce
💻Práce s Mergadem, úprava XML dat, nastavení automatické cenotvorby... HPP, benefity, kanceláře v centru Brna 🏢,Skvělý šéf a parťák v jednom 💜, čti inzerát!
17. 4. 2024Více >
Kdy je e-shopař připraven na zavedení automatické cenotvorby
Kdy je e-shopař připraven na zavedení automatické cenotvorby
Chcete si při nastavování cen na e-shopu ušetřit spoustu času, který můžete věnovat jiným důležitým činnostem? Vsaďte na automatickou cenotvorbu. Poradíme vám, na co se zaměřit předtím, než k automatizaci cenotvorby přistoupíte, abyste z ní vytěžili maximum.
18. 2. 2022Více >
Vše, co by měl každý e-shopař o automatické cenotvorbě vědět
Vše, co by měl každý e-shopař o automatické cenotvorbě vědět
Přemýšlíte nad automatickou cenotvorbou nebo s ní teprve začínáte a nevíte si rady? Připravili jsme si pro vás menší návod, díky kterému zjistíte, zda jste na aktivní cenotvorbu připraveni nebo se vyplatí ještě chvilku počkat.
17. 1. 2022Více >