Případovka: Napojení německého dodavatele na český e-shop s pneumatikami a rozšíření sortimentu o 25 %

Případovka Rigoro

Případovka: Jak jsme rozšířili sortiment o 20 000 produktů

Dostali jsme nabídku pracovat pro klienta, který má eshop se zaměřením na traktorové, zemědělské a nákladní pneumatiky, s tím, že by své portfolio rád rozšířil o dalšího dodavatele se speciálními pneumatikami. Požadavky byly jasné:

  1. Automaticky napojit dodavatele do systému Pohoda a odtud na e-shop.

  2. Omezit některé nevhodné položky ze sortimentu.

Analýza dat dodavatele

Ještě předtím, než jsme napojili dodavatele, bylo nutné zkontrolovat s jakými daty v Německu pracují. Objevilo se hned několik problémů. Museli jsme se spojit s dodavatelem, najít společnou řeč (doslova) a vyplnit požadovaný formulář s cílem zjistit, v jakém provedení a jak budeme stahovat data. Nejrozumnější a nejrychlejší volbou bylo posílání CSV souboru na lokální FTP našeho klienta. Díky tomu jsme viděli všechna data a mohli provést detailní analýzu. Po prozkoumání CSV bylo jasné, že před napojením musíme upravit samotný soubor i data obsažená v něm.

  • CSV soubor neobsahoval první řádek s názvy sloupců.

  • Názvy produktů byly německy.

  • Názvy pneumatik, rozměry a průměry byly rozděleny do několika sloupců.

  • Výrobci pneumatik byly označeny jako zkratka, nikoliv jako plnohodnotný název.

  • Náklady na sortiment byly v eurech.

  • CSV dokument obsahoval spoustu dalších nepotřebných sloupců s interními údaji dodavatele.

tabulka Rigoro

Obrázek č. 1 - Náhled dodavatelských dat

Výběr technologie pro napojení - Mergado

A co z toho vyplynulo? Fakt, že před napojením musíme upravit data tak, aby si klient nemusel každou položku zvlášť editovat v “Pohodě”. Cílem bylo celý proces jednoduše automatizovat - pravidelné stahování dat včetně jejich úpravy. Na základě toho jsme se rozhodli pro aplikaci Mergado, která umí stahovat, jak XML, tak CSV feedy.

Příprava formátu pro Mergado

Aby Mergado dokázalo stáhnout CSV od dodavatele, muselo být na stálé URL adrese a mít jasně pojmenovanou strukturu (1. řádek s názvy sloupců). Klientovo FTP úložiště nebyl webový server a tak ho Mergado nebylo schopno stáhnout. Naši vývojáři připravili script, který se připojil k původnímu FTP, soubor stáhl a uložil na nový webový server, který byl připravený od pronajímatele brněnského e-shopového řešení. To vše v rámci tarifu klienta zcela zdarma. Tento script vytvořil kopii stahovaného CSV feedu, otevřel ho, přidal 1. řádek a označil strukturu. Takto upravený soubor vystavil na stálé URL adrese.

úprava dat Rigoro

Obrázek č. 2 - Proces importu a úpravy dodavatleských dat

Nastavení Mergada a automatická pravidla

Další krok byl hotov. CSV feed byl připraven k expedici do Mergada. Na vstupu i výstupu jsme nastavili formát Mergada Plain CSV, který je vhodný, když potřebujete pracovat s vlastní strukturou bez mapování nebo formátového převodníku.

Mergado formát Rigoro

Obrázek č. 3 - Úprava dat v mergadu

Automatická univerzální pravidla

Jako další krok bylo nastavení pravidla pro skrytí nevhodných sloupců. Následovala identifikace nevhodných produktů a jejich skrytí na výstupu ve feedu. Konečně jsme se mohli pustit do samotné obsahové úpravy. Pro použití výrobce do názvu jsme napřed museli připravit převodník jeho zkratek na celý název - pro tento účel nám nejlépe posloužilo Mergado pravidlo “Hromadné přepisování dle hodnot”.

Mergado pravidlo Rigoro

Obrázek č. 4 - Hromadné přepisování hodnot v Mergadu

Následovala série Mergado pravidel “Najdi a nahraď”, kde jsme překládali německá slovíčka, upravovali interpunkci, mazali nadbytečné čárky, tečky v číslech, které jsme nahradili za čárky, přidali sety a komplety, rychlostní indexy a značení ventilů.

Mergado pravidla Rigoro

Obrázek č. 5 - Náhled pravidel v Mergadu

Pro složitější úpravu interpunkce a práci s jednotlivými částmi rozměrů a názvů nám posloužily regulární výrazy v Mergado pravidle “Najdi a nahraď”.

regulární výraz Rigoro

Obrázek č. 6 - Náhled regulárních výrazů v pravidlu "Najdi a nahraď"

Napojení na ekonomický a účetní program Pohoda

A konečně finalizace. Upravený a napojený feed jsme nahráli do prvního skladu v Pohodě.Tento sklad sloužil pro individuální automatické úpravy, jako je například přepočet měny, složení názvu výrobce a rozměrů, naskladnění skladových položek a vyloučení nedostupných položek. Následovalo přeskladnění, zveřejnění na e-shopu a v marketingových XML feedech.

Výsledek snažení

  1. Klient nemusí trávit čas ručním přepisováním položek v Pohodě.

  2. Klient rozšířil sortiment o 25 %

  3. Díky správné skladbě názvů ve feedech ušetřil čas párováním na Heureka.cz a Zboží.cz

 

Líbil se vám článek? Sdílejte ho dál!
Mějte přehled - zaregistrujte si odběr nejen Rigoro novinek, ale i zajímavosti ze světa ecommerce.
14. 10. 2021

Vladimír Trevisan

Víc než 10 let zkušeností s daty v e-commerce Držitel odborných certifikací specialista Mergado a certifikovaný partner Pricing Fox Pracuje s technologiemi jako Google Tag Manager, Google Analytics, Shoptet, E-shop Rychle a dalším
Štítky:   

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Mohlo by vás zajímat:

Případovka: Napojení německého dodavatele na český e-shop s pneumatikami a rozšíření sortimentu o 25 %
Případovka: Napojení německého dodavatele na český e-shop s pneumatikami a rozšíření sortimentu o 25 %
Dostali jsme nabídku pracovat pro klienta, který má eshop se zaměřením na traktorové, zemědělské a nákladní pneumatiky, s tím, že by své portfolio rád rozšířil o dalšího dodavatele se speciálními pneumatikami.
14. 10. 2021Více >
Hledáme zkušeného vývojáře (SaaS v oblasti e-commerce) - Brno
Hledáme zkušeného vývojáře (SaaS v oblasti e-commerce) - Brno
Hledáme k sobě čtvrtého do party. Někoho, kdo nám pomůže navrhnout a realizovat technologickou stránku softwaru pro e-shopy a společně s námi rozjede jeho vývoj. Takže pokud si myslíš, že se právě ty hodíš do našeho týmu, neváhej se ozvat.
6. 9. 2021Více >
Importní a exportní formáty XML a CSV a jejich využití
Importní a exportní formáty XML a CSV a jejich využití
Máte e-shop a potřebujete do něj nahrát desítky nebo stovky produktů. Jejich název, parametry, cenu, obrázek a spoustu dalších informací, které vaše zákazníky zajímají. Zadávat vše ručně produkt za produktem vám bude trvat celou věčnost.
3. 9. 2021Více >